۱۱.۰۴.۱۳۹۴

از لا به لای تاریخ ( محمد مصدق 2 )

قــــــرارداد نفت ..دارسی




محمد مصدق و یا مصدق السلطنه قاجار و یا شازده محمد در سال1319_1320هجری قمری و بنا به نوشته نشریه ایدین شماره 27 (هموطن) آبان ماه 1343 شمسی )22 سال داشته اند .
این سالها  یکی از تاریکترین و شومترین روزها وسالهای ایران وایرانی میباشد .
در این سالها قراردادهای بیشماری بوسیله دایي جان عزیزشان مظفرالسلطان قاجار بسته شده .شومترین قرارداد برای بزنجیر کشیدن واستعمار ایران و ایرانیان و همچنین پایه گذاری حکومت کنونی اخوندیسم از همین قرارداد نفتی دارسی سر میزند .
ویلیام فاکس دارسی شخصی بازرگان و تبعه استرالیا یکی از کشورهای مشترک المنافع دولت انگلیس بود در معیت سفیر انگلیس بخدمت مظفرالد ین سلطان رفته و این قرارداد ننگین بردگی ایران وایرانیان رابرای مدت 60 سال بامضاء رسانید .
بعد ازمدت کوتاهی این قرارداد بوسیله دولت انگلستان از دارسی خریداری گردید بدین ترتیب باصطلاح پایه و اساس شرکت نفت ایران وانگلیس و یا در حقیقت شرکت ( ب.پ ) B.P گذارده شد.
در این زمان شرکت نفت ایران و انگلیس  شرکت کوچکی بود وبعدها میبینیم که این شرکت از دولتی سر ملت ایران بینهایت بزرگ شد و سطح عملیاتش تمام کشور های کنار خلیج فارس و حتی عربستان سعودی را دربر گرفت.
در این زمان جناب مصدق السلطنه 22 سا له بود امّا فکر میکنم بعلت عشق به دایي بزرگوار والاتبارشان پرده اي جلو چشمشان را گرفته بود و یا اینکه اصلا به ایران هیجگونه احساسی نداشته اند ویا اینکه از این کلاه هم چیزکی هم نصیب وجود والاتبارشان شده باشد ( من فکر میکنم تاریخ همیشه تکرار میشود چنانکه خمینی ( حرامزاده هندی ) در بدو ورود بایران در هواپیمايیکه که دولت فرانسه برای اوردن ایشان از پاریس فرستاده بودند در جواب سؤال یکی از روزنامه نگاران که پرسیده بود پس از پانزده سال که به ایران بازمیگردید چه احساسی به ایران دارید در جواب میگوید هیــــچ .
دوستان عزیز اگر کمی دقت کنید میبینید که تاریخ در زمان قاچارها واخوندها بیک شکل تکرار شده .
ازهمین تاریخ است که بسرعت حفاریهای چاه های نفتی بیشماری در پهنه ایران شروع وخط لوله نفتی جنوب کشیده میشود تا محموله ان در جنوب تحویل کشتیهای بزرگ شرکت BP بطور رایگان شود . بدین ترتیب تاراج سرمایه ایران بطور رسمی شروع میشود .
در این زمان عده ایي از ملت وطن پرست سعی میکردند در کار های انگلیسیها اخلال بعمل اورده و جلوگیری از حمل شود . بخاطر همین موضوع دولت انگلیس ودولت ایران که مصدق السلطنه هم جزیي از آن می بود تصمیم بر ان گرفتند که برای جلوگیری از عملیات این وطنپرستان( از این جهت دستگاه های سخن پراکنی مانند( بی بی سی) شروع بکار کرد و باین افراد عنوان اشرار و راهزن داده شد ) دولت انگلیس با موافقت دولت وقت ایران قراردادی با خوانین بختیاری وقشقايها بسته که تفنگداران انها بعملیات خرابکارانه ملت پایان دهند و بعوض بانها در صدی از درامد نفت داده شود . از طرف دولت انگلیس باین خوانین وطن فروش نشانهایی از طرف ملکه انگلستان هم داده شد . 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر